wtorek, 9 czerwca 2015

Co warto zobaczyć będąc w Zakopanem?

Od małego jeżdżę do przepięknego Zakopanego na kilka dni w roku.  Z tej okazji, że znam Zakopane lepiej niż Gdynię postanowiłam, że opowiem pokrótce o moich ulubionych miejscach w samym Zakopanem oraz w jego okolicach.
W tym roku urlop mam za sobą - razem z moim chłopakiem, rodzicami i dziadkami spędziliśmy go właśnie w tym przepięknym miejscu.. Wrzucę Wam kilka zdjęć, zapewne do każdego miejsca nie znajdę zdjęć w ogromnej ilości albumów ale co znajdę to wrzucę! ;)
taki widok mieliśmy z pokoju hotelowego ;)


PS!!!! W górach moda NIE OBOWIĄZUJE. Makijaż, dobrze ułożone włosy itd także nie! :)

1. Giewont

Jeżeli wybierasz się w góry to koniecznie wejdź na Giewont. Miejsce samo w sobie ma jakiś "urok" a widoki z samej góry rewelacyjne. Ja wdrapałam się tam już jako mały szkrab :)

2. Morskie oko

Największe jezioro w Tatrach, które jest położone dookoła gór. Dojście do samego Morskiego Oka zajmuje około 2 godzin - trasa ma 9km długości, która jest wyłożona asfaltem.



3. Kasprowy Wierch

Nie każdy może w góry wejść ale każdy może wjechać kolejką na Kasprowy Wierch. Osobiście przebyłam trasę Giewont- Czerwone Wierchy - Kasprowy Wierch i muszę przyznać, że nie było łatwo. Ale radość po zejściu z gór jest niebywała.. A w maju wciąż u góry leży śnieg ;)
gdzieś pomiędzy Giewontem a Kasprowym Wierchem || 2000 rok = miałam 5 lat! :)

4. Krupówki - Gubałówka

Kiedy już zwiedziłeś wszystko i nie masz pojęcia gdzie się udać, pospaceruj po Krupówkach oraz Gubałówce. Na dłuższą metę trasa Krupówek "góra-dół-góra" może się znudzić


5. Dolina pięciu stawów

Dla wytrwalszych i skorych wrażeń polecam wspięcie się na dolinę pięciu stawów od strony doliny gąsienicowej (warto także zahaczyć o Świnicę). Razem z rodzicami przebyłam tę trasę 4 lata temu od doliny gąsienicowej, poprzez dolinę pięciu stawów do Morskiego oka i na dolinie Białki skończywszy. Ta wyprawa kosztowała mnie niemało ale tyle pięknych widoków nigdy na raz nie widziałam.. Polecam wszystkim, którzy przebyli powyższe trasy, koniecznie! :)



6. Zamek w Niedzicy

Jeżeli nie kręci Was chodzenie po górach warto wybrać się do Niedzicy i zobaczyć tamtejszy zamek. Powstał on w okolicach 1320 - 1325 roku. Dokładna data niestety nie jest znana. Obejście całego obiektu zajmuje około 2 godzin. Warto posłuchać co mają nam do powiedzenia przewodnicy bo wiele rzeczy wydaje się być bardzo interesująca.


7. Spływ Dunajcem

Dla głodnych przygód polecam spływ Dunajcem. Na trasie pełno śmiechu, opowieści o górach i pobliskich wioskach. Czas przepłynięcia to około 2 godziny i 30 minut (do Szczawnicy - którą warto obejść i zjeść tam przepyszny żur w chlebie! mniam mniam..)

8. Skocznia

 Wydaje mi się, że każdy z nas - nie tylko fanatyk skoków narciarskich chciałby zobaczyć to, co każdy ze skoczków widzi przed lotem. Jest taka możliwość, ponieważ na samą górę skoczni jeździ wyciąg i można zobaczyć, jak to wygląda z ich perspektywy :)
z mamusią <3



Z DUŻYM PRZYMRUŻENIEM OKA ;)
W górach, w wieku niecałych 4 lat odkryłam moją drogę życiową - modeling miał być moim przeznaczeniem... a później za mało urosłam :D 
Rok 1999. 

1 komentarz:

  1. Świetne zdjęcia! Bardzo fajna tradycja takie coroczne wyjazdy z rodziną :)

    OdpowiedzUsuń